חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לבחור כיסא גלגלים בצורה מתאימה

ישנם לא מט עזרים אשר יוכלו להקל על החיים של רובנו, בין אם מדובר בגאדג'טים שונים ועד אל תכשירים קוסמטים כאלו ואחרים. אך עבור חלק מהאוכלוסייה המתקשה לבצע פעילויות יומיומיות, השימוש בכיסא גלגלי עלול להיות הכרחי בכדי להנות משגרת חיים מיטבית וכיפית. עם זאת בחירה של כיסא גלגלים היא אינה בחירה פשוטה כפי שנדמה, לא רק בשבל הדגמים הרבים, העלויות אופי השימוש וכמובן צרכיו של המשתמש בכיסא הגלגלים. לכן בעת בחירה של כיסא גלגלים, ישנם מספר פרמטרים אשר יוכלו להפוך את הבחירה שלנו לא רק להרבה יותר אפקטיבית בזמן השימוש אלא גם למהנה. 

סוגים של כיסאות גלגלים

כמו שציינו מעל בחירה של כסא גלגלים עוברת דרך מספר פרמטרים, החל מצורכו של המשתמש להניע את כיסא הגלגלים בצורה עצמאית ועד אל עזרה קבועה של מלווה בעת התנועה עימו. לכן קיימים מספר סוגים עיקריים של כיסאות גלגלים, החל מכיסא גלגלים המחייב מלווה, בין אם במקרה של מגבלות פיזיות או קוגניטיביות. 

דגם נוסף של כיסא גלגלים הוא בעזרת הנעה עצמית, כאשר קטגוריה זו מתחלקת לשתיים הראשונה היא בהנעה ידנית והשנייה בצורה ממונעת. כמובן שבחירה כל אחד מדגמים אלו דורשת גם התאמה אל המשתמש, בין אם יש באפשרותו להניע את הכיסא בצורה עצמאית ועד אל שימוש ואחזקה של הכיסא הממונע. 

התאמה כללית

לצד סוגי כיסאות הגלגלים, חשוב לזכור כי חשוב לבחור את הכיסא על פי מידותיו של המשתמש החל מאורך הרגליים, גובה, מבנה גוף ומשקל. כל אלו יצטרכו להילקח בחשבון יחד עם בחירה של כיסא גלגלים מתאים, כשלשם כך יצטרכו להתבצע גם לא מעט שינויים בבית ואפילו ברכבו הפרטי של המשתמש.